Cíle sypané direktivně shora mi vždy připadaly málo funkční. Co když se s nimi ten, kdo za ně odpovídá, neztotožní? Jak je pak může naplňovat, když tam nemůže mít ani milimetr vlastní vnitřní motivace?
Metodika OKR – OBJECTIVES and KEY RESULTS mi dala praktický návod, jak zapojit lidi zdoly do tvorby cílů, které jsou navázány na strategii celé firmy. Průkopníkem byl Andy Grove z Intelu, velkým propagátorem je firma Google. OKR jsou dnes trend, který se šíří i mimo technologické firmy. Pojďme se na ně podívat:
OBJECTIVE stanovuje, kam chci dojít. KEY RESULTS jsou výstupy, podle kterých poznám úspěch.
To je však teprve začátek. OKR jsou celý systém práce s cíli, a až s jejich plným nasazením dostanete všechny benefity.
OBJECTIVE: Zlepšíme schopnost získávat nové platící zákazníky.
KEY RESULT 1: Přivedli jsme 400 nových uživatelů zkušební edice (= daří se nám lidi informovat o naší nabídce?)
KEY RESULT 2: Zlepšili jsme konverzi... (= vylepšili jsme produkt tak, aby v jeho nákupu lidé vnímali hodnotu?)
KEY RESULT 3: Hodnocení spokojenosti... (= líbí se to lidem?)
Všimněte si, že KEY RESULTS se snaží vystihnout výsledky, nikoli kroky. Jak psát správné KEY RESULTS aneb zaměřte se na hodnotu.
Cílem není „mít OKR“. Cílem je lepší soustředění při dosahování firemních priorit a potažmo mít dobré výsledky a spokojené kolegy. OKR jsou cesta. Dodají dobře organizovaný systém práce, který usnadňuje soustředění, zapojuje týmy odspodu a dovoluje vyhodnocovat co přináší hodnotu.
Přečtěte si proč jsou OKR užitečná pro firmu a v čem jsou jejich individuální přínosy i pro kolegy, zaměstnance.
Rád vám s OKR pomůžeme. Nabízíme individuální konzultace, týmové workshopy a dlouhodobější provázení jejich implementací.
Jestli se chcete vyhnout typickým chybám a mýtům, které kolem OKR panují, mrkněte na článek Pět OKR chyb, kterým se chcete vyhnout. Odkaz na článek vám pošlu na vaši e-mailovou adresu, když ji níže vyplníte. Dozvíte se například:
Protože jsme do těchto pastí spadli za vás, vy už nemusíte :)