Soustředění: fokus na několik málo priorit investuje energii a čas efektivně. Od hašení k prioritám. Vyjasníme si, co nedělat, co je business as usual a co je těch nejvýše 5 klíčových úkolů pro rozvoj firmy.
Jasnost: firemní priority jsou jasné a přehledně komunikované. Lidé jsou lépe informovaní a vědí, PROČ se věci dělají. To přispívá soustředění a vnitřní motivaci.
Sladění týmů: dobře zavedená OKR minimalizují „sila“ – oddělené týmy, nedostatečně sladěné s ostatními (což je zdrojem neoptimálního využití zdrojů a může to vytvářet rivalitu – jestli jste někdy potkali takové to obchod versus delivery). U OKR se přímo nabízí vytváření cross-functional projektů, kdy se lidé z různých týmů koordinují nebo dokonce mají společné cíle a společný rytmus práce.
Vnitřní motivace: lidem se neříká, jak mají věci dělat, ale předkládají se výzvy. Autonomní týmy samy hledají řešení. A autonomie je důležitou složkou vnitřní motivace.
Učení a adaptace díky experimentům: pokud si navyknete dobře psát KEY RESULTS (Jak psát správně KEY RESULTS?), můžete snadno vyhodnocovat experimenty a rozpoznat, co opravdu vytváří hodnotu a co naopak nefunguje. Od domněnek se můžete posunout k datům. V krátkých iteracích se můžete rychle přizpůsobovat zákazníkům, světu, stavu vašeho poznání. Stáváte se agilní firmou.
Jednoduchý systém a rytmus práce: OKR samy o sobě nejsou cílem. Cílem je jednoduchý, dobře organizovaný systém práce. OKR dávají návod. Součástí je pravidelný rytmus setkání, na kterých se stanovují a domlouvají priority, sleduje postup a před dalším obdobím vyhodnocuje a upravuje. Informace proudí a přitom se firma neutápí v nestrukturovaných poradách. Mimochodem, rytmus OKR je kompatibilní se SCRUM/agile přístupy.
Ambice: OKR vám umožňují stanovovat si ambiciózní cíle (ačkoli to není nezbytné). Motivace je vysoká, zároveň neúspěch je v pořádku, pokud se z něj poučíte.
Přehled: lidé vidí, jaké jsou domluvené celofiremní priority, a vidí, kdo na čem pracuje a s jakými úspěchy.
Když se to dobře uchopí, tak to přinese jednoduše prostě lepší výsledky a spokojenější lidi. Lidé jsou rádi na té správné lodi, takže plus pro vnitřní motivaci, pocit dobře odvedené práce.